Transfer
Kenneth og jeg drøftede, hvad vi forstår ved transfer.
Vi har følgende fra modul 1 og 2:
Tid, sted, teori/praksis:
Praktikerens/undervisers opmærksomhed på at gøre undervisningen så praksisnær som muligt.
Vibeke Aarkrog om transfer:
Eksempel fra praksis fra Kenneths undervisning:
De kommende fængselsbetjente skal lære om jura indenfor magtanvendelse/selvforsvar/nødværge.
Kenneth er meget opmærksom på, hvordan § anvendes i praksis.
Der er afdeling, som er bygget op som et fængsel:
"Hvad så, hvad vil du gøre hér?"
"Var du så skånsom som muligt?"
De trænes i at håndtere farlige situationer under stress - graden af stresspåvirkning øges gennem uddannelsen.
De skal være opmærksom på jura og regler i stressede situationer (det skal ligge på ryggen).
Der er et samarbejde med praktikstederne - der afholdes skriftlige tilbagemeldinger - driften fylder så meget, så der ikke er overskud til at lade eleverne ude af den gængse vagtplan.
Der er nye regler for supervision, psykisk førstehjælp efter voldsomme hændelser
Ingen kommentarer:
Send en kommentar