Head

Head
1

tirsdag den 19. marts 2019

Flipped Learning - muligheder og udfordringer

Flipped Learning (FL)  - muligheder og udfordringer

Indledningsvis ønsker jeg at få afklaret begreberne Flipped Classroom og Flipped Learning.
Jeg henviser til en fin uddybende diskussion fra flippedlearning.dk
Og til en uddybende artikel om FLs muligheder og anvendelse

Muligheder

  • Eleverne møder med grundviden - undervisningen bliver mere effektiv/eksperimenterende
  • Læsesvage elever afhjælpes ved videopræsentationer
  • Elever med udfordringer kan forberede sig i rolige omgivelser
  • Der er rig lejligheder til at se videoerne; i eget tempo, i mindre bidder ad gangen og flere gange
  • Der spares meget tid, som giver øget mulighed for differentiering af og feed back i forbindelse med undervisningen
  • Der er et godt grundlag for fælles forberedelse og genanvendelse af videomaterialet
  • Der er et godt udgangspunkt for at dele materiale med kolleger
  • Videomaterialet kan danne et fint grundlag for repetition af grundviden/eksamensforberedelse

Udfordringer

  • Forberedelsen og produktionen af videomaterialet kræver en del tid af underviser at få etableret
  • Underviseren har ikke de fornødne tekniske kompetencer
  • Underviser føler det grænseoverskridende at skulle optages på video
  • Det digitale udstyr er ikke tidsvarende
  • Eleverne har ikke forberedt sig forud for undervisningen (så hvad nu??)
  • Læringsindholdet skal være egnet til at "flippe" (vi mangler det taktile)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar