Head

Head
1

onsdag den 6. februar 2019

Anden digitale udfordring fra modul 4

 Skab en undervisnings seance vha. Thinglink

Jeg har arbejdet meget intuitivt med mediet, da teknikken ikke fungerede helt efter hensigten.
Efter henvendelse til Andrew fra Thinglink fik jeg mulighed for at dele materialet. Nu skulle der derfor kunne linkes direkte fra min blog: Introduktion til Pythagoras


Mit første Thinglink materiale omhandler den første oplevelse med og grundlag for reflektion over Pythagoras' første læresætning.

Jeg har anvendt Kolbs læringscirkel som didaktisk disposition:


* Oplevelse - eleverne arbejder ud fra en tilfældigt konstrueret retvinklet trekant
* Observerende reflektion - hvilke opdagelser og tanker har oplevelsen afstedkommet
* Abstrakt begrebsliggørelse - hvilke konklusioner kan vi sammenfatte => induktiv erfaringsopsamling som forventes at bekræfte teorien.
* Eksperimenter - teorien afprøves med flere øvelser => nye oplevelser => reflektion osv.

Der vil blive samlet op på elevernes opdagelser, som vi induktivt vil benytte til at undersøge, om deres erfaringer kan samles under nogle fælles sammenhænge.
Vi skulle dermed have skabt et fundament til at bevise læresætningen om sidelængdernes indbyrdes forhold. Efterfølgende løser eleverne nogle øvelser, så de kan eksperimentere med at anvende teorien. De vil få nogle oplevelser ved disse eksperimenter, og så er læringscirklen sluttet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar