Head

Head
1

tirsdag den 22. januar 2019

Digital dannelse

HVAD

At kunne navigere (begå sig) i stormen af informationer, sites
og informationsbombardementet. At forstå vigtigheden af,
hvad der lægges ud/blogges på nettet (sociale medier)
Literacy og Bildung

HVORFOR

At blive en kritisk og kvalificeret bruger af de digitale
muligheder/den store mængde informationer
At kunne blive en værdig borger, der kan forme sit eget liv.
At kunne få magt (Klafki). Passe på sine data og beskytte sin
identitet. Undgå at blive dummere (ekkokammeret).
”…på eksemplarisk vis ..kultivere evnen til at lære i det nye

studiemiljø på så alsidig måde som muligt.”
Samfundsudvikling, Web 2.0
 

HVORDAN

Få opdraget gennem sine primære voksne gennem
opvæksten og sine jævnaldrene. De gode vaner og den sunde
fornuft. Et stadigt fokus fra samfundet skal understøtte dette.

De seks punkter fra Tække og Poulsen side 40 
1. lære at bruge
2. lære at lære
3. opbygge transkulturelle netværk
4. gennemskue de nye medier i sammenhæng med hele samfundets udvikling
5. arbejde og udtrykke sig kreativt på tværs af platforme
6. anvende medierne til gode former for fællesskab og samvær

De fire K'er




Ingen kommentarer:

Send en kommentar