HVAD
At
kunne navigere (begå sig) i stormen af informationer, sites
og
informationsbombardementet. At forstå vigtigheden af,
hvad
der lægges ud/blogges på nettet (sociale medier)
Literacy
og Bildung
HVORFOR
At blive en kritisk og kvalificeret bruger af de digitalemuligheder/den store mængde informationer
At kunne blive en værdig borger, der kan forme sit eget liv.
At kunne få magt (Klafki). Passe på sine data og beskytte sin
identitet. Undgå at blive dummere (ekkokammeret).
”…på eksemplarisk vis ..kultivere evnen til at lære i det nye
studiemiljø på så alsidig måde som muligt.”
Samfundsudvikling,
Web 2.0
HVORDAN
Få
opdraget gennem sine primære voksne gennem
opvæksten
og sine jævnaldrene. De gode vaner og den sunde
fornuft.
Et stadigt fokus fra samfundet skal understøtte dette.
De
seks punkter fra Tække og Poulsen side 40
1.
lære at bruge
2.
lære at lære
3.
opbygge transkulturelle netværk
4. gennemskue
de nye medier i sammenhæng med hele samfundets udvikling
5.
arbejde og udtrykke sig kreativt på tværs af platforme
6.
anvende medierne til gode former for fællesskab og samvær
Ingen kommentarer:
Send en kommentar